woensdag 27 augustus 2008

Call Girl van Citroën Nederland

Voordat ik mijn Xantia kocht, heb ik natuurlijk wel even een check gedaan op de kilometerstand met de Nationale Autopas. Uiteraard was de kilometerstand juist (anders was ik niet aan dit avontuur begonnen), maar uniek is het wel, ben ik achtergekomen...

In de Xantia lag namelijk nog het onderhoudsboekje, de laatste beurt (rond 48.000 km) stond er niet in, maar was wel op het kaartje in de deur vermeld. Op de carrosserie onder de kap stond met een watervaste stift vermeld dat de distributieriem bij 36.000 km voor het laatst was vervangen...Mmm, vreemd...dealeronderhouden en toch de laatste beurt niet in het boekje...Maar eens bellen met de Citroën-dealer in Hilversum...

Ik kreeg gelijk een aardige man aan de lijn. Ik vroeg hem naar de onderhoudshistorie van mijn auto, maar hij wees me erop dat ze waren overgenomen door Emerpark uit Zwolle. Aha! Dat is de dealer waar ik m'n vorige Xantia in onderhoud had. En ik heb mijn Xantia in Zwolle gekocht, de link met Autoplaza was onmiddellijk gelegd.

De man vertelde me dat door de overname hij geen onderhoudshistorie meer kon bekijken. Die stond namelijk bij de importeur op een server...oke, dan gaan we die maar eens mailen.

Na 5 dagen geen reactie te hebben ontvangen, maar eens in de telefoon geklommen (0800-CITROEN (0800-2487636). Werd onmiddellijk (eindelijk eens geen lange wachttijden!) te woord gestaan door een Brabants klinkende jongedame (heb helemaal een ideaalbeeld voor me van een mooie blonde godin...).



Ik deed m’n verhaal, waarop ze vriendelijk antwoordde dat ze onmiddellijk zou uitzoeken hoe de staat van onderhoud van mijn Xantia was. Ja, ja, eerst zien, dan geloven…

Maar...wat schets mijn verbazing? Diezelfde middag al een e-mail in m'n mailbox. Met goed nieuws! Hieronder het mailtje:

Geachte heer XXXXXX,

Hartelijk dank voor uw contact, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is in behandeling onder referentienummer XXXXXX.

Als antwoord op de door u gestelde vraag over de onderhoudshistorie kunnen wij u berichten dat:

17 oktober 2003 de distributieriem is vervangen.
20 januari 2005 de accu is vervangen.
19 oktober 2005 de stappenmotor is vervangen.

Voor de rest heeft uw Xantia Break alle onderhoudsbeurten gehad.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX


Kijk, dat zijn nog eens leuke berichten! Au revoir ma belle! Merci beaucoup! Maar uhm...'t is dat m'n stappenmotor al eens is vervangen, anders waren we zeker eens gaan stappen!

Geen opmerkingen: