donderdag 16 september 2010

Nieuwe bumper geplaatst op mijn Xantia

Zoals jullie hier hebben kunnen lezen, heb ik in januari een kleine crash gehad met mijn Xantia. Dat lijkt eeuwen geleden, en dat is het ook...Jullie hebben ook kunnen lezen dat ik al vrij snel een nieuwe bumper op de kop heb weten te tikken. Zo ben ik dan ook wel weer...

Maar ja, dan nog het monteren...Vanavond was het dan eigenlijk zover! Na bijna 9 maanden bij mij achter het huis te hebben gelegen (met als gevolg een bijna echtscheiding) heb ik dan toch eindelijk tijd gevonden om de 'nieuwe' bumper op mijn Xantia te zetten. Met hulp van een buurman dat wel, maar uiteindelijk heb ik toch echt zelf het front en de bumper gemonteerd. Inclusief het monteren van de koplampen en de knipperlichten. Een aardig klusje, maar (achteraf gezien) zeker te doen. Hieronder een foto waarbij alleen de grille van de oude bumper was verwijderd (en te zien is dat ik enorm hard aan het werk was).

Helaas had ik geen tijd om tussendoor foto's te maken. Maar ik beloof jullie snel een foto van het eindresultaat te sturen. Omdat ik een bumper en grille van een Xantia Break 1a heb gemonteerd op een Xantia Break 1b, rijd ik nu in een logoloze Xantia. Met andere woorden: de 'deux chevron' zit niet meer op m'n grille...Even wennen, maar wellicht ga ik het nog mooi vinden. Uit voorzorg toch maar even de 'deux chevron' van de kapotte grille gemonteerd. Je weet nooit waar het goed voor is.

Oh ja, morgen ook nog even de mistlampen aansluiten! Of ik dat alleen doe? Uhm, ja...met alleen met m'n buurman...

1 opmerking:

Jochem Veenstra zei

Beter laat dan nooit, toch? Ik ben benieuwd naar het resultaat!